Yatırımcı İlişkileri
Riskin Erken Saptanması Komitesi
Adı Soyadı | Görevi | Bağımsızlık Durumu |
---|---|---|
Hasan SEZER | Başkan | Bağımsız |
Ebubekir BALIKÇI | Üye | Bağımsız Üye Değil |
Riskin Erken Saptanması Komitesi Çalışma Esasları
1.Amaç
Şirket, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu (“SPKn”), 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu (“TTK”), Sermaye Piyasası Kurulu’nun (“SPK”) Kurumsal Yönetim Tebliği (II-17.1) ve yürürlükteki, kurumsal yönetim tebliğinde düzenlenen kurumsal yönetim ilkeleri uyarınca 07/04/2022 tarihli ve 2022/15 sayılı yönetim kurulu kararıyla Riskin Erken Saptanması Komitesini (“Komite”) kurmuştur.
Komitenin amacı, şirketin varlığını, gelişmesini ve devamını tehlikeye düşürebilecek risklerin erken teşhisi, tespit edilen risklerle ilgili gerekli önlemlerin alınması ve riskin yönetilmesidir.
2.Komite’nin Yapısı
Komitenin en az iki üyeden oluşması gerekir. İki üyeden oluşması halinde her ikisinin, ikiden fazla üyesinin bulunması halinde üyelerin çoğunluğunun, icrada görevli olmayan yönetim kurulu üyelerinden oluşması zorunludur. Komitenin başkanı, bağımsız yönetim kurulu üyeleri arasından seçilir. Yönetim kurulu üyesi olmayan konusunda uzman kişiler, komiteye üye olabilir. İcra başkanı/genel müdür komitede görev alamaz. Bir yönetim kurulu üyesinin birden fazla komitede görev almamasına özen gösterilir. Komitenin hangi üyelerden oluşacağı yönetim kurulu tarafından belirlenir ve KAP’ ta açıklanır.
3.Komite’nin Görev ve Sorumlulukları
Komite’nin görev ve sorumlulukları şunlardır:
- Şirketin varlığını, gelişmesini ve devamını tehlikeye düşürebilecek tüm risklerin meydana gelme olasılıklarının ve etkilerinin değerlendirilerek tanımlanması,
- Risk ölçüm modellerinin ve risk yönetim sistemlerinin oluşturulması ve etkilerinin en az yılda bir kez gözden geçirilmesi,
- Risklerin ölçülmesi, izlenmesi ve risk unsurlarının karar süreçlerinde kullanılmasına yönelik olarak yönetim kuruluna bilgi verilmesi ve gerekli uyarılarda bulunulması,
- Yönetim kuruluna risk yönetim uygulamaları ve modellerini iyileştirici tavsiyelerde bulunulması,
- Risk yönetimi politikaları ve uygulamalarının tüm şirket birim ve çalışanları tarafından benimsenmesi ve uygulanması konularında gerekli çalışmaların yapılması,
4.Komite’nin Çalışmaları ve Toplantıları
Komite gerekli gördüğü sıklıkta toplanır ve yaptığı tüm çalışmaları yazılı hale getirir ve kaydını tutar. Komite, çalışmaları hakkındaki bilgiyi ve toplantı sonuçlarını içeren raporları yönetim kuruluna sunar.
Komite, gerekli gördüğü kişiyi toplantılarına davet edebilir ve görüşlerini alabilir.
Komite, faaliyetleriyle ilgili olarak ihtiyaç gördüğü konularda bağımsız uzman görüşlerinden yararlanır. Komitenin ihtiyaç duyduğu danışmanlık hizmetlerinin bedeli şirket tarafından karşılanır. Ancak bu durumda hizmet alınan kişi/kuruluş hakkında bilgi ile bu kişi/kuruluşun şirket ile herhangi bir ilişkisinin olup olmadığı hususundaki bilgiye faaliyet raporunda yer verilir.
5.Komitenin Çalışma Esaslarında Değişiklik
Bu çalışma esaslarındaki değişiklik önerileri komite tarafından yönetim kuruluna sunulur. Hazırlanan öneriler, yönetim kurulunun ilk toplantısında gündeme alınır.
6.Yürürlük
Bu çalışma esasları ve bunlara ilişkin değişiklik ve güncellemeler yönetim kurulu kararı ile yürürlüğe girer.